Четири принципи за добро здраве и форма

Четири фундаментални принципи за добро здраве и форма

Често се срещат хора във фитнес залите, които независимо от колко време тренират, изглеждат по един и същи начин. Това не трябва да бъде така. Хората които вдигат тежести, трябва да изглеждат като хора които вдигат тежести. Те трябва да получат резултатите за които работят толкова здраво. Все пак полагат усилия и го заслужават нали? Точно така! 

Но не винаги нещата се получава по този начин…

Здравето и доброто тяло се базират на четири фундаментални принципи. Хората обаче се фокусират само върху един от тях – тренировките.

Принципи за добро здраве и форма

  1. Тренировки
  2. Хранене
  3. Сън/възстановяване
  4. Управление на стреса

Най-вероятно вече тренирате, имате редовен график на тренировки и това е страхотно! Но това е просто стимулът който давате на тялото си, за да стане по-силно и здраво. За да се случи това обаче, то има нужда от градивни материали, правилна среда и достатъчно време за адаптация.

Повечето хора пренебрегват принцип номер 3, защото все пак може да се оцелее с 5 часа сън, нали? Защо тогава да се спи повече? 

За принцип номер 4 може дори да  не се замисляте, но стресът е стрес и не зависимо от какво е предизвикан, оказва силно влияние върху тялото и здравето. Краткосрочният стрес(добър стрес) предизвикан от тренировки е полезен, но хроничният стрес(диета богата на бързи храни, лоши взаимоотношения, негативнен поглед върху света, стрес в работата) оказва влияние върху хормоните и късмет в изграждането на мускули или сваляне на мазнини, без оптимално ниво на тези хормони(тестостерон, хормон на растежа и т.н.).

Принцип номер 2 е катализаторът за постигане на съществени подобрения в състава на тялото. Храненето е едно от малкото ежедневни действия, които се случват през целия ви живот, но най-вероятно не сте усвоили как точно да го структурирате за целите си, до сега.

Количество на храната, качество на храната, разпределение на макронутриенти и периодизация на храненето. Всичко това е важно и можете да научите за него в работата си с нас.

Вдигането на тежести е това, което виждате на повърхността. Въпреки това, храненето, възстановяването и управлението на стреса предоставят на тялото ви ресурси и възможности, за да позволи адаптирането към тренировъчния стимул.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *